سررسید 1404 - سالنامه 1404 - تقویم رومیزی 1404 - چاپیون

مجموعه چاپیون تولید کننده سررسید و سالنامه 1404 می باشد چاپیون همچنین در زمینه تولید تقویم رومیزی ، تولید ساک دستی، کارت اسکرچ و... فعالیت دارد

سررسید 1404 - سالنامه 1404 - تقویم رومیزی 1404 - چاپیون

مجموعه چاپیون تولید کننده سررسید و سالنامه 1404 می باشد چاپیون همچنین در زمینه تولید تقویم رومیزی ، تولید ساک دستی، کارت اسکرچ و... فعالیت دارد

سررسید 1404 - سالنامه 1404 - تقویم رومیزی 1404 - چاپیون

مجموعه چاپیون تولید کننده سررسید 1404 در طرح ها و رنگ های متنوع طبق روال سال های گذشته از نمونه های سالنامه 404 خود رونمایی نموده است.
سررسید چاپیون از بهترین متریال برای تولید سالنامه استفاده می کند و همواره در تلاش هست طرح های خاص و متفاوت از نمونه های موجود در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
تلفن تماس
02188457089
آدرس سایت اصلی
www.chapioon.com
مجموعه چاپیون فعال در زمینه تولید سررسید و تولید تقویم رومیزی در ایران فعالیت می‌کند. از مزیت‌های چاپ سررسید در چاپیون استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌ی ، جدید و تمام اتوماتیک چاپ و صحافی می‌باشد.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

انواع صحافی

 
انواع صحافی

 

صحافی چیست ؟

صحافی یا جلد کردن کتاب به عمل  به ترتیب قرار دادن فرم های تا شده در کنارهم ، ته دوزی گفته می شود . درنهایت برش کتاب گفته میشود ، که سپس فرم های چاپ شده متن کتاب به وسیله ماشین با دستگاه تاکن تریب میشود.

معنی صحافی چیست ؟
به معنی ته بندی و جلد کردن  (اسم) : مکانی که این عمل در آنجا انجام میگیرد.

انواع صحافی:

1- مجله ای

2- فنری

3- جلد نرم

4- جلد سخت

صحافی  مجله ای یا منگنه ای :

مرتب کردن صفحاتی که هر 4 صفحه به  در دو  برگ پشت و رو چاپ میشود و توسط یک مفتول یا همان منگنه بهم متصل میشوند.

معمولا برای  صفحات تعداد کم  صفحات  استفاده میشود و همچنین از ارزون ترین صحافی ها به شمار می اید . و همچنین صرفه جویی در زمان  وحتی صحافی در تیراژ کم  از دیگر مزیت های آن است.

این نوع صحافی بیشتر در صحافی مجله ودفترچه ها راهنما و بروشور ها و کاتالوگ ها کم حجم استفاده میشود .

صحافی مجله ای یا منگنه ای

صحافی فنری :

 در این نوع صحافی برگه ها توسط پانچ سوراخ میشوند و سپس با فنر پلاستیکی یا فلزی  از عطف به هم متصل میشوند که میتواند یکی از انواع زیر را داشته باشد.

1 فنرمارپیچ

2 فنر فلزی دوبل

3 مارپیچ پلاستیکی یا ژله ای

4 پلاستیکی 

صحافی فنری

صحافی جلد نرم :

این نوع صحافی توسط  چسب گرم انجام میشود . ابتدا برگه ها توسط چسب بهم متصل میشوند و بعد با جلد صحافی میشود .

ازمزیت این نوع صحافی تا قطر 7 سانتی متر رو میشه صحافی کرد.در تیراژ بالا خیلی کاربرد دارد .بیشترکتاب ها ازاین نوع  صحافی استفاده میکنند.

صحافی جلد سخت :

در این نوع صحافی ابتدا برگه ها به هم دوخته میشوند و جلد جداگانه  با استفاده ازیک مقوا ضخیم ساخته میشود و به برگه ها متصل میشود .

1- جلد چرمی

2- جلد گالینگور

3 -جلد سخت سلفون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی